Professionals.Hartstichting.nl wordt geladen

Het internationale samenwerkingsverband Global Cardiovascular Research Funders Forum, waar de Hartstichting lid van is, nodigt onderzoekers uit mee te doen aan een data challenge. Deze challenge is bedoeld om meer inzicht te krijgen in onderzoeksfinanciering en hoe we als onderzoeksfinancier kunnen bijdragen aan betere cardiovasculaire wetenschap. Voor de challenge wordt een unieke database ter beschikking gesteld met informatie over alle goedgekeurde onderzoeken van wereldwijd toonaangevende onderzoeksfinanciers. Het winnende project ontvangt 20.000 dollar.

Doel van de actie

De challenge is opgezet om meer te weten te komen over onderzoeksfinanciering voor cardiovasculaire wetenschap, hieronder valt nadrukkelijk ook onderzoek naar beroertes. Je kunt meedoen door een voorstel te schrijven dat antwoord geeft op de vraag: How can the organizations that fund cardiovascular and stroke science most effectively fund research to drive discoveries and improve lives?

Welke middelen zijn er beschikbaar?

Als deelnemer kun je gebruik maken van financieringsgegevens van leden van de GCRFF. Deze database bevat onder meer informatie van The British Heart Foundation, The American Heart Association, de Leducq Foundation en het Deutsches Zentrum für Herz-Kreislauf-Forschung. Na ondertekening van een gezamenlijke privacyverklaring kan ook Nederlandse data worden toegevoegd aan het platform.

Je kunt in je voorstel bijvoorbeeld gebruik maken van kunstmatige intelligentie en machine learning om te achterhalen welke gefinancierde projecten het meest succesvol zijn. Ook krijg je de mogelijkheid om eigen gegevens aan te vullen en om analyses uit te voeren met behulp van het Precision Medicine Platform van de American Heart Association.

Dien een voorstel in

Heb je een idee hoe we de hoofdvraag kunnen beantwoorden? Dien dan uiterlijk 10 juni jouw voorstel in. De winnaar ontvangt $ 20.000. De tweede en derde plaats ontvangen elk $ 5.000. Van alle winnaars wordt verwacht dat zij hun resultaten publiceren in een peer-reviewed tijdschrift en hun resultaten delen met het GCRFF-netwerk.